Το όραμά της για ένα αυτοκινούμενο, ρομποτικό παντοπωλείο, που θα πηγαίνει μόνο του στους πελάτες και θα τους εξυπηρετεί, παρουσίασε η Robomart στο πλαίσιο της CES 2018 στο Λας Βέγκας.
Όπως αναφέρει το New Atlas, το ομώνυμο (Robomart) όχημα είναι στην ουσία μια αυτόνομη, ηλεκτροκίνητη, αυτοκινούμενη αγορά που σκοπεύει να αλλάξει τα δεδομένα στον χώρο. Το όχημα βασίζεται στην τεχνολογία Drive Platform της Nvdia και διαθέτει μια σουΐτα λογισμικού που περιλαμβάνει αλγορίθμους κίνησης, αποφυγής εμποδίων, σχεδιασμού διαδρομής, ελέγχου κ.α.
Ο χρήστης καλεί το όχημα μέσω μιας εφαρμογής smartphone. Όταν αυτό εμφανιστεί, ο πελάτης ανοίγει την πόρτα, επιλέγει τα προϊόντα που θέλει και η χρέωση γίνεται μέσω τεχνολογίας «grab and go», χωρίς να απαιτείται κάποιου είδους checkout, η οποία βλέπει τι πρέπει να χρεώσει και στέλνει απόδειξη. Το όχημα περιλαμβάνει είτε δυνατότητες ψύξης/ κλιματισμού είτε θέρμανσης (ανάλογα με το τι επιτάσσουν τα τρόφιμα που μεταφέρει).
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το Robomart είναι φιλικό προς το περιβάλλον και πέντε φορές φθηνότερο όσον αφορά στη λειτουργία σε σχέση με συμβατικά οχήματα delivery τα οποία χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή από παντοπωλεία, online και μη. Επίσης, έρευνες marketing δείχνουν πως το 65% των Αμερικανίδων 26-44 ετών θα καλούσαν ένα Robomart πάνω από μία φορά την εβδομάδα.
Επίσης, το σύστημα επιτρέπει στα καταστήματα να συλλέγουν δεδομένα για τις πωλήσεις, να αυξάνουν την «εμβέλειά» τους χωρίς να χρειάζεται να νοικιάσουν/ επενδύσουν σε νέου χώρους κ.α. Η εταιρεία έχει ήδη φτιάξει το πρώτο της πρωτότυπο και περιμένει άδεια έναρξης δοκιμών αυτόνομων οχημάτων από το αρμόδιο υπουργείο της Καλιφόρνιας. Το επόμενη βήμα θα είναι η κατασκευή πλήρως λειτουργικών εκδόσεών του και η έναρξη πιλοτικών προγραμμάτων στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο.
Σύμφωνα με το TechCrunch, αποτελεί τον «καρπό» ενός οράματος δέκα ετών του ιδρυτή της εταιρείας, Άλι Αχμέντ. Ο ίδιος θεωρεί πως η εταιρεία του πρωτοπορεί σε μια εντελώς νέα κατηγορία, την οποία δημιουργεί η ίδια. «Είναι σημαντικά φτηνότερο από το να στήσεις ένα νέο μαγαζί. Και οι πελάτες μπορούν να ψωνίσουν πράγματα χωρίς να τα έχουν προπαραγγείλει» σημειώνει σχετικά, συμπληρώνοντας ότι οι ενδιαφερόμενοι- πιθανώς τοπικά, μικρότερα καταστήματα- θα μπορούν να νοικιάζουν μικρούς στόλους τέτοιων οχημάτων και να τα χρησιμοποιούν από κοινού, ανταγωνιζόμενα έτσι μεγαλύτερες αλυσίδες.
Robomart - Το ηλεκτρονικό αυτοκινούμενο παντοπωλείο |
Ο χρήστης καλεί το όχημα μέσω μιας εφαρμογής smartphone. Όταν αυτό εμφανιστεί, ο πελάτης ανοίγει την πόρτα, επιλέγει τα προϊόντα που θέλει και η χρέωση γίνεται μέσω τεχνολογίας «grab and go», χωρίς να απαιτείται κάποιου είδους checkout, η οποία βλέπει τι πρέπει να χρεώσει και στέλνει απόδειξη. Το όχημα περιλαμβάνει είτε δυνατότητες ψύξης/ κλιματισμού είτε θέρμανσης (ανάλογα με το τι επιτάσσουν τα τρόφιμα που μεταφέρει).
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το Robomart είναι φιλικό προς το περιβάλλον και πέντε φορές φθηνότερο όσον αφορά στη λειτουργία σε σχέση με συμβατικά οχήματα delivery τα οποία χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή από παντοπωλεία, online και μη. Επίσης, έρευνες marketing δείχνουν πως το 65% των Αμερικανίδων 26-44 ετών θα καλούσαν ένα Robomart πάνω από μία φορά την εβδομάδα.
Επίσης, το σύστημα επιτρέπει στα καταστήματα να συλλέγουν δεδομένα για τις πωλήσεις, να αυξάνουν την «εμβέλειά» τους χωρίς να χρειάζεται να νοικιάσουν/ επενδύσουν σε νέου χώρους κ.α. Η εταιρεία έχει ήδη φτιάξει το πρώτο της πρωτότυπο και περιμένει άδεια έναρξης δοκιμών αυτόνομων οχημάτων από το αρμόδιο υπουργείο της Καλιφόρνιας. Το επόμενη βήμα θα είναι η κατασκευή πλήρως λειτουργικών εκδόσεών του και η έναρξη πιλοτικών προγραμμάτων στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο.
Σύμφωνα με το TechCrunch, αποτελεί τον «καρπό» ενός οράματος δέκα ετών του ιδρυτή της εταιρείας, Άλι Αχμέντ. Ο ίδιος θεωρεί πως η εταιρεία του πρωτοπορεί σε μια εντελώς νέα κατηγορία, την οποία δημιουργεί η ίδια. «Είναι σημαντικά φτηνότερο από το να στήσεις ένα νέο μαγαζί. Και οι πελάτες μπορούν να ψωνίσουν πράγματα χωρίς να τα έχουν προπαραγγείλει» σημειώνει σχετικά, συμπληρώνοντας ότι οι ενδιαφερόμενοι- πιθανώς τοπικά, μικρότερα καταστήματα- θα μπορούν να νοικιάζουν μικρούς στόλους τέτοιων οχημάτων και να τα χρησιμοποιούν από κοινού, ανταγωνιζόμενα έτσι μεγαλύτερες αλυσίδες.