Ποια είναι η Agrifarm, με βασικό αντικείμενο την επιχειρηματική εκπαίδευση και οικονομική διευκόλυνση των νέων αγροτών, ώστε να μπορέσουν να σταθούν ανταγωνιστικά στην αγορά
Της Μαρίας Ακριβού
Είναι μια από τις πέντε νεοφυείς επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στον ελληνικό τελικό, για την ανάδειξη του Έλληνα νικητή που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον παγκόσμιο διαγωνισμό κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas – The Venture.
AdTech Ad
Ο λόγος για την Agrifarm βασικό αντικείμενο δραστηριοποίησης της οποίας είναι η επιχειρηματική εκπαίδευση και οικονομική διευκόλυνση νέων αγροτών μέσω ευνοϊκών όρων πληρωμής, ώστε να μπορέσουν να σταθούν ανταγωνιστικά στην αγορά.
Το δέλεαρ για τη συμμετοχή νεοφυών επιχειρήσεων στον εν λόγω διαγωνισμό είναι μεγάλο αφού, όποια εταιρεία προκριθεί στην τελική φάση διεκδικεί αυτομάτως μέρος της χρηματοδότησης του 1 εκατ. δολαρίων. Όπως αναφέρει στο FortuneGreece.com ο ιδρυτής της Agrifarm, Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης, σε περίπτωση που η εταιρεία του καταφέρει να αποσπάσει χρηματοδότηση, αυτή θα χρησιμοποιηθεί για την περαιτέρω διεύρυνση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, τη διείσδυση σε νέες αγορές καθώς επίσης και στην ανάπτυξη περισσότερων συνεργασιών σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας με νέους παραγωγούς.
Όσπρια, ρύζι και αποξηραμένα φρούτα είναι μέχρι στιγμής τα προϊόντα που έχουν τοποθετηθεί στην αγορά με την ετικέτα της Agrifarm. Η παραγωγή τους γίνεται κυρίως στη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία, ενώ ο αριθμός των παραγωγών που συμμετέχουν στο project ανέρχεται μέχρι στιγμής σε έντεκα.
Αγροτικές start ups «ξεφυτρώνουν» μέσα στην κρίση
Αναμφίβολα η κρίση, τα τελευταία χρόνια, «έσπρωξε» αρκετούς νέους επιχειρηματίες στον πρωτογενή τομέα, δεδομένου ότι ήταν ο κλάδος στον οποίο η εγχώρια αγορά παρουσίαζε μεγαλύτερες ευκαιρίες. Ωστόσο, σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία που ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η διαφοροποίηση επιβεβλημένη, πόσο εύκολη είναι η μετάβαση των Ελλήνων αγροτών σε μια επιχειρηματική κουλτούρα που επιτάσσει την υιοθέτηση νέων καινοτόμων μοντέλων ανάπτυξης;
Ο Δημήτρης εμφανίζεται αισιόδοξος τονίζοντας ότι τα πράματα αλλάζουν διαρκώς προς το καλύτερο, ενώ υπογραμμίζει την ανάγκη για έμπρακτη στήριξη, από την πλευρά της Πολιτείας ,του αγροτικού πληθυσμού, ο οποίος χρειάζεται κίνητρα για να συνεχίσει να παράγει με ζήλο τα προϊόντα του.
«Ως Agrifarm, έχοντας και την εμπειρία τεσσάρων γενεών στην αγροτική παραγωγή, έχουμε καταφέρει να αναπτύξουμε ισχυρές συνέργειες με ένα κύκλο νέων κυρίως παραγωγών, και να διασυνδέσουμε την αγροτική παραγωγή με Επιστημονικούς Φορείς και τις διεθνείς αγορές» αναφέρει ο Δημήτρης.
Σχολιάζοντας την πρωτοφανή ανάδυση αγροτικών start ups και το πώς αυτές μπορούν να επιβιώσουν σε μια περιορισμένου μεγέθους εγχώρια αγορά, ο Δημήτρης επισημαίνει πως όσες περισσότερες προσπάθειες γίνονται, τόσο ενισχύεται η επιχειρηματικότητα στη χώρα και πως το θέμα της βιωσιμότητας αγγίζει το σύνολο της επιχειρηματικής κοινότητας και όχι μόνο όσους ασχολούνται με την πρωτογενή παραγωγή.
«Η ενασχόληση με τον αγροδιατροφικό τομέα εμπεριέχει επιπλέον ρίσκα και αστάθμητους παράγοντες, όπως οι καιρικές συνθήκες. Υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης τα οποία όμως θα προκύψουν μέσα από ισχυρές συνέργειες».
Τα ελληνικά όσπρια στις αγορές του εξωτερικού
Ρίσκο πήρε και ο ίδιος όταν αποφάσισε να συστήσει την Agrifarm σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα, τη στιγμή που ιστορικές επιχειρήσεις έβαζαν λουκέτο και η καταναλωτική ζήτηση έπεφτε κατακόρυφα.
Έπειτα από τρία χρόνια δραστηριοποίησης, ο Δημήτρης κάνει τον απολογισμό του και, όπως μας λέει, συνεχίζει με αμείωτο ενδιαφέρον την προσπάθεια ανάδειξης της ελληνικής διατροφής και της επαναφοράς ιδιαίτερων ελληνικών ποικιλιών που προκύπτουν από το μικροκλίμα της κάθε περιοχής.
«Καταφέραμε να βραβευθούν για πρώτη φορά ελληνικά όσπρια σε διεθνή διαγωνισμό γευσιγνωσίας στο Λονδίνο (GrateTasteAwards). Στα άμεσα σχέδιά μας είναι να διευρύνουμε τη παρουσία μας με περισσότερα προϊόντα στις διεθνείς αγορές».
Η εξωστρέφεια αποτελεί άλλωστε βασικό συστατικό της στρατηγικής που ακολουθεί η ομάδα της Agrifarm. Τα προϊόντα της ελληνικής γη έχουν κάνει ήδη το ντεμπούτο τους σε Ιταλία, Ηνωμένες Πολιτείες και Καναδάς, ενώ ο επόμενος στόχος είναι οι αγορές της Βόρειας Ευρώπης.
«Ακολουθούμε συγκεκριμένες καλλιεργητικές μεθόδους με έμφαση σε ελληνικές ποικιλίες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Επίσης, στις διεθνείς αγορές η συσκευασία και ο τρόπος παρουσίασης του προϊόντος είναι ιδιαίτερα κρίσιμος παράγοντας».
Όσο για το ποιο θα είναι το μέλλον του αγρο-διατροφικού τομέα ο Δημήτρης απαντά πως ο εξαγωγικός προσανατολισμός και η μοναδική βιοποικιλότητα της χώρας αποτελούν σημεία «κλειδιά» για όποιον αποφασίσει να ασχοληθεί ενεργά με τον εν λόγω κλάδο. Προσθέτει δε πως, παρότι υπάρχουν ευκαιρίες, απαραίτητη θεωρείται η έρευνα αγοράς.
NEWS 247